سخنرانی دکتر علی اکبر دسترنج رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و تبیین جایگاه و نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در کمک به ایجاد اشتغال مولد و سیاستهای دانشگاه مورخ ۲۲
سخنرانی دکتر علی اکبر دسترنج رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد
 
                                    به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد:
دکتر علی اکبر دسترنج رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و تبیین جایگاه و نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در کمک به ایجاد اشتغال مولد و سیاستهای دانشگاه مورخ 22/ مهرماه سال 1401
دکتر علی اکبر دسترنج رئیس دانشگاه جامع  علمی کاربردی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته وحدت گفت: در سال 1370 تعدادی از دانشمندان خوشفکر ایران، به خاطر تربیت تکنسینهایی در حوزه ساختوساز و برطرف کردن مشکلات صنعت کشور، پیشنهاد تأسیس این دانشگاه را ارائه دادند.
وی افزود: اصلیترین هدف این دانشگاه، تربیت افراد ماهری است که بعد از فارغ التحصیلی تبدیل به کارآفرینی ماهر شوند.
دکتردسترنج با اشاره به اینکه دورههای این دانشگاه، دوسالۀ کاردانی و کاردانی به کارشناسی است، گفت: مهمترین تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاهها در محتوا و برنامه درسیاش است که مبتنی بر بازار کار و ایجاد اشتغال است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: مهمترین وظیفه شورای برنامهریزی درسی، شناخت بازار کار است. این شورا بر این اساس برنامهریزی درسی میکند و محتوای این برنامهها، ایجاد مهارت در فارغالتحصیلان است.
رئیس این دانشگاه اضافه کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی، چهار دسته رشتۀ صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و فرهنگ و هنر وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به دلایل موفقیت دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد:  مدرسین این دانشگاه از لحاظ علمی و مهارتی تفاوتی اساسی با سایر دانشگاهها دارند. آنها در بازار و صنعت هستند و شناختی کامل و کافی از تخصص مورد نیاز در آینده بازار کار دارند؛ در واقع این افراد هم علم را میشناسند و هم عمل را.
 دکتردسترنج با بیان اینکه یکی از مشکلات فارغالتحصیلان عدم شناخت بازار است، گفت: یکی از مباحثی که سالهای متوالی بر آن تأکید میشود ارتباط صنعت و دانشگاه است و مشکل عدم ارتباط تحصیل با بازار کار در این دانشگاه رفع شده است. چرا که هم استاد، به صورت عملی تدریس میکند و هم 70 درصد محتوای دروس عملی است.
وی با بیان اینکه اصلیترین مزیت علمی کاربردی این است که رشتههای آن بر اساس نیازسنجی بازار کار طراحی شدهاند، گفت: بیش از 90 درصد فارغالتحصیلان اچاسدی جذب بازار کار شده اند؛ بنابراین دانشگاه علمی کاربردی تا حد زیادی توانسته است به رسالت خود جامه عمل بپوشاند.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                 
                
نظر شما :