تحقق همه ی اهداف برنامه اول توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور
 
                                    به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در 16 آبان ماه برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده در طی برنامه اول توسعه ی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تمام اهداف برنامه اول توسعه دانشگاه علمی کاربردی از جمله محقق شده است. ایشان در ادامه اظهار داشت، یکس از اهداف برنامه اول توسعه ی دانشگاه، ساماندهی مراکز علمی کاربردی بود و در این ساماندهی، از 1070 مرکز علمی کاربردی در سال 1395به 600 مرکز علمی کاربردی در سال 1400 رسیدیم، که تعدادی از این مراکز با بخشنامه ی دولت مبنی بر تعطیلی مراکز آموزش عالی دولتی تعطیل شدند و مابقی مراکز نیز یا صلاحیت های لازم را نداشتند و یا توان همراهی و همکاری در تحقق اهداف دانشگاه را نداشتند و یا خود متمایل به ادامه همکاری نبودند.
دکتر امید در ادامه، از ساماندهی مدرسان و انجام مصاحبه و تعیین صلاحیت متقاضیان تدریس در برنامه اول توسعه ی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت و گفت: تاکنون 4 دوره فراخوان جذب مدرس انجام شده که بیش از 100 هزار نفر در این فراخوان ها شرکت کرده ند و کمتر از 10 هزار نفر از این متقاضیان پذیرفته شده و کد تدریس دریافت کرده اند.
بر اساس گفته های رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری، از دیگر اهداف محقق شده دانشگاه جامع علمی کاربردی در برنامه اول، سطح بندی مراکز در 4 سال متوالی بوده است که هیچ یک از دیگر زیرنظام های آموزش عالی در کشور، موفق به انجام آن نشده اند و همچنین تأسیس 250 مرکز نوآوری و برگزاری بیش از 150 رویداد شتاب، اعزام اولین دانشجوی علمی کاربردی برای گذراندن دوره کاروزی 6 ماهه به کشور آلمان، بازنگری دوره های آموزشی و برنامه های درسی و حذف رشته های ناکارآمد و رشته هایی با بازار کار اشباع را از دیگر اهداف محقق شده ی این دانشگاه برشمرد.
دکتر محمد حسین امید، شروع برنامه دوم توسعه ی دانشگاه را از 1400 اعلام نمود و گفت: از ابتدای برنامه دوم بازنگری اصلاح اساسنامه دانشگاه انجام شد و در شورای آموزش عالی به تصویب رسید و آیین نامه مجوز دوره های علمی کاربردی نیز بازنگری شد و تا امکان تأسیس مراکز علمی کاربردی بی کیفیت و بدون پشتوانه و بدون محیط کار وجود نداشته باشد.
ایشان ضمن اشاره به تدوین سند آمایش آموزش مهارتی کشور بر اساس آمایش سرزمینی هر استان و شهرستان، گفت: اولین دانشنامه آموزش عالی مهارتی نیز تدوین شده و جلد اول آن چاپ شده است تا در اختیار عموم قرار گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: ما در بیست ماه گذشته بارها تلاش کردیم که دوره های مهارتی را به صورت حضوری برگزار کنیم، ولی به دلیل محدودیت های موجود در کشور به خاطر پیک های کرونا، موفق نشدیم. اما پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع مربوطه، از دیروز 15 آبان ماه 1400، آموزش های حضوری را شروع کردیم و در واقع اولین دانشگاهی هستیم که با وجود مقاومت هایی که در برابر آموزش حضوری وجود داشت، با توجه به ساختار مهارتی و لزوم داشتن آموزش های حضوری، این ریسک را پذیرفتیم و دوره های آموزش حضوری را با رعایت همه ی شیوه نامه های بهداشتی شروع کردیم اما بنا نداریم که دوره های مجازی را به کلی قطع کنیم و به مراکز علمی کاربردی اجازه داده شده است که دروس عمومی و دروس نظری که دانشجویان زیادی دارند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای آنها سخت است را در ترم جاری به صورت مجازی برگزار نمایند. البته برای رعایت عدالت آموزشی و کمک به دانشجویان شاغل، برخی دروس نظری و عمومی تا پایان امسال به صورت ترکیبی مجازی و حضوری برگزار می شوند و برای ترم های آینده نیز برنامه ای در حال تدوین است.
 


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                 
                
نظر شما :