آموزش ثبت نام در سامانه سجاد
فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه سجاد و دریافت مجوز تدریس
با سلام ؛
احتراماً، به استحضار می رساند، فرایندهای مربوط به تکمیل اطلاعات مدرسان و ثبت اطلاعات متقاضیان تدریس به منظور جذب و به کارگیری ایشان، در سامانه جامع آموزشی دانشگاه پیاده سازی شده و آماده بهره برداری است. خواهشمند است کلیه مدرسین مطابق مراحل ذیل اقدامات لازم را مبذول نمایند .
1- با توجه به ضرورت تکمیل فیلدهای اطلاعاتی سامانۀ سجاد در مقایسه با سامانۀخود اظهاری سابق مدرسان ، لازم است به کلیه مدرسان مراکز آموزشی اطلاع رسانی شود تا با مراجعه به صفحه اصلی سامانه جامع آموزشی دانشگاه و کلیک بر روی گزینه "سامانه ثبت و ویرایش درخواست تدریس" نسبت به ثبت ، تکمیل و اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند .
2- در مرحله اول با وارد نمودن کد ملی در صورتیکه از قبل اطلاعاتی در سامانه خود اظهاری برای فرد ثبت شده باشد، توسط سامانه شناسایی شده و متناسب با وضعیت وی، پیامی به ایشان نمایش داده می شود.
نکته 1: چنانچه پیام "به اطلاع می رساند جنابعالی دارای دسترسی مدرس جهت ورود به سامانه هستید" مشاهده شد، در حال حاضر نیازی به اقدام خاصی نیست . فقط در صورت بروز مشکل برای ثبت نمرات ، موضوع از طریق مرکز و واحد استانی پیگیری می شود.
نکته 2: چنانچه پیام "خواهشمند است با استفاده از طلاعات ذیل وارد سامانه شده و نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نمایید" مشاهده شد ، بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه ( تلفن همراه و شماره شناسنامه ) می بایست نسبت به تکمیل اطلاعات به صورت مرحله به مرحله در سامانه اقدام نمایند.
نکته 3 :در غیر این صورت ، متقاضی تدریس برای اولین بار به این سامانه مراجعه نموده است ، بنابراین لازم است نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.
3- در مرحله ورود"اطلاعات فرد" ورود کلیه اطلاعات الزامی است .
4- در مرحله ورود "اطلاعات تحصیلی" هرفرد می تواند سوابق مربوط به مقاطع تحصیلات عالی خود را حداکثر تا 10 مقطع در سامانه ثبت نماید. در صورتیکه نام واحد دانشگاهی یا نام رشته تحصیلی فرد در سامانه موجود نباشد، مراکز آموزشی باید مراتب را به واحد استانی اطلاع دهند .
5- در مرحله ورود " سوابق آموزشی " دقت شود ، درصورتیکه گزینه " مدرس درس معارف " انتخاب شود ، در مرحله انتخاب مرکز آموزشی ، تنها دروس مربوط به معارف نمایش داده می شود.
6- در مرحله " درخواست تدریس" هر فرد متقاضی تدریس باید حتماً یک مرکز را به عنوان مرکزی که تقاضای تدریس وی در آن مرکز بررسی می شود ، در سامانه انتخاب نماید.
7- در پایان مراحل ورود اطلاعات باید صحت اطلاعات وارده شده توسط ثبت کننده در سامانه تأیید شود .
8- بعد از مرحله تأیید صحت اطلاعات ، کد رهگیری به فرد ارائه می شود و از طریق پست الکترونیکی نیز برای وی ارسال می گردد. لازم است جهت پیگیری های بعد کد مذکور به خاطر سپرده شود

